ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

کشف ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان در ایران

  • کد خبر: ۱۹۶۸۸۳
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کشف ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان در ایران
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار اسکندر مومنی امروز دوشنبه ۶ آذر در جلسه شورای هماهنگی با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مواد مخدر و پیامد‌های ناشی از آن، یکی از تهدید‌های جدی عصر حاضر است، بیان کرد: رشد و گسترش جهانی تجارت مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از یک سو و تاثیرات مخرب آن بر سلامت جسمانی و روانی آحاد جوامع و همچنین لطمات جبران‌ناپذیر بر ساختار‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور، از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون دلاوری شهدا هستیم، افزود: با همکاری بسیج و سپاه در سه سال گذشته توانستیم در حوزه مواد مخدر بر اساس مفادی که در قانون بود و موافقت فرمانده کل سپاه پاسداران ۱۲ مرکز نگهداری و درمان توسط این نهاد مردمی در کشور راه‌اندازی کنیم که اکنون ۱۰ هزار نفر در این مراکز در حال تکمیل دوره درمان هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: سپاه پاسداران با وجود اینکه ورود در حوزه درمان و پیشگیری در عرصه آسیب‌های اجتماعی از وظایف ذاتی آن‌ها نبود، اما در این حوزه ورود کرده و در واقع می‌توان گفت کار جهادی تجسم یک کار انقلابی است چرا که در این مراکزی که در استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مازندران، خراسان رضوی و چند استان دیگر راه اندازی شد میزان درمان پایدارتر است.

وی اضافه کرد: تجارت سیاه مواد مخدر یکی از تجارت‌های سودآور در دنیا است و در کنار تجارت سلاح و قاچاق انسان، مواد مخدر جزو سه تجارت بزرگ محسوب می‌شود.

سردار مومنی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که قاچاق و مصرف مواد مخدر در دنیا رو به افزایش است، اظهار کرد: طبق آمار اعلامی از سوی سازمان ملل در ۲ سال گذشته مصرف مواد مخدر ۲۳ درصد افزایش داشته و متاسفانه نوع جدید مواد مخدر که صنعتی است و درمان آن بسیار سخت می‌باشد به ویژه در میان جمعیت بانوان رو به افزایش است.

وی گفت:تجارت سیاه مواد مخدر یکی از تجارت‌های سودآور در دنیا است و در کنار تجارت سلاح و قاچاق انسان، مواد مخدر جزو سه تجارت بزرگ محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افق ۱۰ ساله سازمان ملل نیز این است که با توجه به شرایط موجود در زمینه مصرف مواد مخدر این روند رو به افزایش خواهد بود.

به گفته وی؛ جمهوری اسلامی ایران چهار هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز برای دفاع از انسان و بشریت تقدیم کرده، همچنین حدود ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است و ۵۹ درصد کشفیات مرفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین جهان به تنهایی توسط ایران انجام می‌شود.

سردار مومنی ادامه داد: در راستای اصول سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلان کشور و آموزه‌های دینی مبارزه با مواد مخدر همچنان با قوت در دستور کار ما قرار دارد.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر قرار دارد و از این حیث جایگاه ویژه‌ای دارد، ما هیچ گریزی نداریم چرا که مواد مخدر در دنیا و منطقه رو به افزایش است و هیچگونه کاهشی در سطح کشت مواد مخدر تاکنون رخ نداده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تنها راهکار مقابله با مواد مخدر این است که در چهار حوزه‌ای که به مواد مخدر برمی‌گردد توجه کنیم یعنی در حوزه مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی باید تمام همت خود را به کار گیریم.

به گفته وی؛ اگر فردی که دچار آسیب شده بعد از درمان نتواند توانمند شود مجدد به چرخه اعتیاد برمی‌گردد بر این اساس باید در این چهار حوزه یعنی مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی کار خود را با قوت ادامه دهیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->